For example, if in response to the baby's "Goh!" above the adult had responded: "Notice, small fellow, that this particular canine, which you have somewhat amgiguously referred to as 'Goh,' -- presumably your immature approximation of the word 'dog' -- is of the sub-species 'mutt,' characterized by crooked paws and lopsided ears, found originally in the foothills of Neasden, and recently promoted to the status of domestic companion in the Bavarian hinterland," the baby might not have made much headway linguistically, cognitively or socially, in spite of the vastly superior level of information provided. The close connection between the learners' actions and the adults' rejoinder relates to the notion of the ZPD.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zone_of_Proximal_Development
3 件のコメント:
はじめてお邪魔します。
心理学を勉強中の学部生でヴィゴツキーの『Zone of Proximal Development』を調べていたら、こちらへ辿り着きました。
もしお願いできましたら訳文を載せていただくことはできませんでしょうか?
あつかましいお願いで恐縮です。ぺこり
匿名様、
訳はご自分でなさった方が自分の勉強になると思います。冷たいようですが、お断りさせていただきます。
おっしゃるとおり、自分で頑張って訳さなくてはいけませんよね。
学生が勉強さぼるようになったら、学生やめなくちゃですものね。
ありがとうございました。
コメントを投稿